Ders Adı Elektronik Öğrenme Ortamlarının Tasarımı
Ders Kodu cb6fe46670164b96b2
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisansüstü
Yıl Hazırlık
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 6
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Öğrenme Çıktıları Eğitsel oyun ve simülasyonlarla ilgili güncel eğilimler ve araştırmaların farkındalığında olmak. Eğitsel oyun ve simülasyonlar ve bunlarla ilgili konseptler ile ilgili pratik bilgilere ve eğitsel oyunlar ve simülasyonlarla ilgili değişik stratejilera aşt bilgilere sahip olmak Eğitsel oyunlar ve simülasyonların karakteristikleri, avantajları, sınırlılıkları ve eğitsel uygulamalarını anlamak Uygun disiplinlerde eğitsel oyun aktiviteleri ve uygulamalarını uygulayabilmek Second Life 3D sanal öğrenme ortamları ve bu ortamlardaki sosyal konular anlamak Eğitsel bilgisayar oyunları ve simülasyonları değerlendirme
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin İçeriği Bu ders eğitsel oyunları ve simülasyonları öğrenme öğrenme sürecine olan katkılarını değişik açılardan inceler. Bu ders boyunca öğrenciler eğitsel oyun ve simülasyonları araştırma fırsatı bulacaklardır. Eğitsel oyunlar ve dijital kültürü kullanarak eğitimciler öğrencilerin ilgi ve dikkatini nasıl öğrenmeye çekebilirler şeklindeki sorulara bu ders de cevap aranacaktır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Hedefleri Dersin öğrenem çıktıları ile aynıdır.
Dersin Amacı Bu ders eğitsel oyunların ve simülasyonların anlaşılması ve öneminin kavranması için tasarlanmıştır. Bu dersin amacı eğitsel oyunların ve simülasyonların teorisi ve uygulamalarının incelemek ve anlamak sanal ortamların öğretimsel yönlerini ve uygulamalarının öğrenme sürecine etkilerini incelemektir.
WorkPlacement Kullanılmamaktadır.
Hafta Konular  
1 Ders orientasyonu: Derse giriş, dersin tanıtımı, proje ve ödevler hakkında bilgilendirme
  Ön Hazırlık: Ders izlencesinin temin edilmesi
2 Eğitsel oyunlara giriş
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
3 Oyunların anatomisi Oyunların temel elementleri Oyun çeşitleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
4 Oyunlarda senaryo
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
5 Eğitsel oyunlar
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
6 Dijital oyunların eğitsel değeri Öğrenme teorileri ve oyunlar
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
7 Eğitsel oyunlarda motivasyon
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
8 Video oyunları ve öğrenme
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
9 Oyunların analizi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
10 Oyun tasarım presipleri
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
11 Eğitsel simulasyonlar
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
12 Sanal dünyalar Second Life Çok oyunculu sanal dünyalar
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma ve okuma
13 Mobil medya ve öğrenme
  Ön Hazırlık: PPT sunusu ve rapor hazırlama
14 Genel kurs değerlendirmesi, bilgisayar oyunları konusunda araştırma konularının değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: PPT sunusu ve rapor hazırlama
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 5 50
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
TOPLAM 100
Yıliçinin Başarıya Oranı 50
Finalin Başarıya Oranı 50
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 5 10 50
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 178    
Dersin Akts Kredisi 6    
Ders Notu 1. Salen, K., & Zimmerman, E. (2004). Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge MA, MIT Press. 2. Salen, K., & Zimmerman, E. (2005). Game Design and Meaningful Play. In J. Raessens & J. Goldstein (Eds.), Handbook of Computer Game Studies. Cambridge MA, MIT Press. 3. Gibson, D., Aldrich, C. & Prensky, M. (2007). Games and simulations in online learning: Research and development frameworks. Information Science Publishing: Hershey, PA, IBSN: 1-59904304-1
Diğer Kaynaklar -
Materyal
Dökümanlar -
Ödevler
Sınavlar -
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri
Konferanslar, Uygulamalı Dersler, Sunumlar, Seminerler, Projeler, Laboratuar Uygulamaları(gerekirse)